Bismillah...Allahumma solli 'ala muhammad wa'ala aali...

Facebook
RSS

0000028: Asal Usul Melayu ( bab.11 - terakhir )

-
tf faqir







'' Suatu pasukan dari umatku akan datang dari arah negeri Syam, menuju ke Baitullah 
( Kaabah ) untuk mengejar seorang lelaki yang akan dijaga oleh Allah daripada mereka. ''
Diriwayatkan oleh Ahmad dari Ummu Salamah r.ha.






                                              Peristiwa '911' di New York.


Ketika peristiwa bangunan runtuh di New York. Kejadian tersebut telah dirancang dengan lebih awal dan diberi nama 911. Cuba saudara-saudari tulis di kertas dengan huruf '' 911 ''. Kemudian sila gariskan satu garisan di bawah huruf 911( secara bersambung dengan huruf ). Kemudian tambah satu huruf '' 1 '' di belakang huruf '' 911 ''( 9111 ). Ianya menjadi huruf ALLAH.


Ini menunjukkan walaupun sang musuh-musuh ALLAH SWT mengaturkan rancangan demi rancangan. ALLAH SWT juga mengatur rancangan. Dan ALLAH jualah Sebaik-baik Perancang. 


Cuba anda semua fikirkan selepas kejadian 911. Terdapat 1.5 juta warga USA yang memeluk
Agama Islam secara besar-besaran. Sekarang terdapat 5 juta orang Islam Muallaf di USA. Ini termasuk Orang Puteh( Gentile ), Yahudi, Latino dan Kulit Hitam. Walaupun musuh-musuh ALLAH SWT cuba memadamkan Cahaya ALLAH SWT. Tetapi ALLAH SWT adalah Sebaik-baik Perencana.


Kemasukan beramai-ramai ke Agama Islam di Barat adalah garisan di sebelah bawah huruf 911. Dan akhir sekali ALLAH akan tambahkan satu huruf Alif dibelakang huruf 911 untuk melengkapkan rancangan ALLAH dengan mengishtiharkan Imam Mahdi. Jadi lengkaplah rancangan ALLAH dengan terlengkapnya huruf ALLAH hasil dari terjadinya huruf 911 melalui
rancangan jahat si Yahudi keparat.


Imam Mahdi bukanlah Ulama’ yang tersohor sebelum beliau dillantik menjadi Khalifah. Ulama' tersohor adalah Pemuda Bani Tamim. 


Imam Mahdi sendiri adalah pengikut kepada Pemuda Bani Tamim, yakni sebelum beliau dilantik menjadi Khalifah. Ketika peperangan dunia ketiga meletus nanti, beberapa kerat Umat Islam yang sudah mengenali Imam Mahdi akan mengelilingi rumah Imam Mahdi dan memaksa Imam Mahdi pergi ke Mekah. Wallahu alam bissawab.......


Bagi pendapat saya, tentera Amerika akan menakluki Turki. Di sisi Nabi s.a.w, Rom adalah bangsa Romawi atau Gentile( dalam kitab Yahudi ) atau Orang Puteh( dalam kitab Melayu ) atau Mat Salleh( bahasa pasar Malaysia ). Sungai Furat di Turki akan naik kerana empangan hidro di negara Turki akan dipecahkan oleh tentera Amerika. Kemudian sungai Furat akan kering dan akan timbul emas-emas berkilau-kilauan. Orang-orang Turki akan berbunuh- bunuhan untuk merebut emas tersebut.


Gereja timur Rom yang dimaksudkan oleh Nabi s.a.w. yang menyimpan tongkat Nabi Musa a.s, peralatan Baitul Maqdis dan Injil asal ialah di timur Cyprus. Kerana di situlah tempatnya separuh bandar di dalam air dan separuh bandar di atas air seperti yang diterangkan oleh Nabi saw. 


Jadi, saya percaya kitab Injil asli dipegang oleh kaum Cyprus berfahaman kristian ortodoks.


Nabi saw bersabda dalam sebuah hadis sahih yang diriwayatkan oleh Imam Bukhari, Muslim dan al-Tirmidhi bermaksud: 
'' Tidak akan berlaku kiamat sehinggalah akan berlaku peperangan di antara orang Islam dan Yahudi, maka pada waktu itu( tentera ) Yahudi akan dibunuh oleh( tentera ) Islam, sehingga apabila orang Yahudi berselindung di sebalik batu dan pokok, lalu batu dan pokok itu akan bersuara dengan katanya: ' Wahai Muslim, wahai Hamba Allah, di belakangku ini ada Yahudi, marilah bunuhnya ', kecuali POKOK GHARQAD( yang tidak bersuara ), kerana sesungguhnya ia merupakan pokok Yahudi ''.


The hour will not come until the Muslims fight against the Jews and kill them. The Jews will seek shelter behind stones and trees, but the stone or the tree will speak: servant of God, there is a [die-hard] Jew behind me, so come and kill him! But the Gharqad tree will not speak out because it is partial to the Jews. ( Saheeh Muslim).


                                                           Pokok Ceri.


Seperti jangkaan saya, saudara-saudari akan minta saya buat hipotesis mengenai pokok gharqad. Gharqad( Arab ) atau Wolfberry( UK ) atau Snowberry( US ) atau Boxthorn( Afrika ) atau Pokok Ceri( Kamus Melayu ) atau Goji Berry( China ) atau Mede Berry atau Barbary Matrimony Vine atau Bocksdorn atau Duke of Argyll’s Tea Tree atau Murali ( India ) atau Red Medlar atau Matrimony Vine atau Tibetan Goji atau Himalayan Goji. Semua inilah pokok yang sama dalam genus Licium, family Solanaceae, order Solanales dan dalam kingdom Plantae. 


Pokok ini adalah sebahagian daripada kehidupan Yahudi. Namun begitu, anda jangan terkejut kerana di negara kita juga terdapat banyak spesis pokok ini yang sudah tertanam sejak zaman dahulu kala lagi. Sekiranya anda tanya generasi lama( 60 tahun keatas ), kesemua mereka mempunyai pengalaman tersendiri tentang pokok ceri ini.


Sehinggakan terdapat lawak jenaka di kalangan masyarakat Melayu mengenai pokok ceri ini. Ianya sinonim dengan bisnes dan upah taip borang. Pada zaman dahulu kala, terdapat ramai orang yang buat bisnes di bawah pokok ceri dengan mengambil upah menaip borang-borang kerajaan. Ini kerana, pada zaman dahulu, terdapat ramai warga Malaya yang buta huruf. Jadi tidak hairanlah pokok ceri ini menjadi sinonim kepada bisnes taip borang. 


Bukan itu sahaja, malah semua jenis bisnes kecil-kecilan menjadi sinonim kepada pokok ceri. Pokok-pokok ceri ini banyak tertanam di bandar-bandar besar seperti Penang dan Malacca. Ianya juga boleh dijumpai di Port Weld( Taiping ), Seremban, KL, JB dan Kuala Lipis. Jadi , ini bermaksud Yahudi pernah tinggal di Malaya.


Mungkin disebabkan terlalu ramai penduduk Yahudi di sini, maka pokok ini pun ditanam dengan begitu berleluasa. Kebanyakan Yahudi ini, mereka menanam pokok-pokok ceri di halaman rumah mereka, yakni sebagai pagar. Setiap pagi Ahad, anda boleh lihat orang-orang Yahudi suka memotong cantik pokok-pokok ceri ini( trim ). Ianya dipotong sehingga menjadi petak-petak seperti kelihatan macam pagar rumah.


Masyarakat Melayu begitu mudah terpengaruh dengan budaya Yahudi ini. Sekiranya anda perhatikan kepada rumah generasi tua di kampung-kampung anda, anda mungkin boleh terjumpa pokok-pokok ceri di halaman rumah mereka. Ini menunjukkan budaya peninggalan penjajah sudah terpahat di dalam hati masyarakat kita. Jadi tujuan Yahudi menanam pokok ceri setiap kali mereka bermastautin di sesuatu tempat ialah sebagai tempat mereka berlindung diri daripada tentera Imam Mahdi. 


Rupa-rupanya lost city yang diberitahu oleh Nabi s.a.w, tempat di mana tentera Islam bertempur dengan tentera kafir Rumawi adalah di Cyprus.(36)


Selesai.


Wallahhu 'alam bissowab.





Leave a Reply

07sept2011. Dikuasakan oleh Blogger.

Rakan Taulan: